tiistai 3. huhtikuuta 2018

Loppukiri alkoi!

Heips!

Mainitsinkin viime postauksessa, että huhti- ja toukokuu ovat tämän dieettini viimeiset kuukaudet ja sen vuoksi olen asettanut niille hieman suuremmat tavoitteet kuin edellisille kuukausille. Koska olen halunnut pitää hyvin maltillisen tahdin, on aikaisempi tavoitteeni ollut siis pudottaa yksi kilo kuukaudessa, eli noin 250 grammaa viikossa. Nyt tavoite olisikin huhti- toukokuussa pudottaa 1,5 kiloa per kuukausi. Tämä tarkottaisi siis viikolle jaoteltuna noin 375 grammaa viikossa. Mikään vaaka ei kyllä näytä noin tarkkaan, enkä minäkään noin tarkasti tätä ajattele :D Kunhan jotain sinne päin, niin olen tyytyväinen.

Palataan hetkeksi vielä pääsiäiseen. Kuinka teidän pääsiäisen viettonne meni? :) Omani meni oikein mukavasti ja olen syönyt suklaamunia varmaan kymmenen ihmisen edestä! Enkä tarkoita niitä pieniä, vaan isoja suklaamunia :P Pakko myöntää, että tykkään jopa enemmän pääsiäisherkuista kuin jouluherkuista, tajusin tämän tällä viikolla! :D
Mutta muutenkin pääsiäinen oli mukava ja rauhallinen. Näin paljon ystäviä ja sukulaisia, kävin hiihtämässä, kävelemässä ja kerran kuntosalilla. Kaiken kaikkiaan oikein kiva ja rentouttava "miniloma". :)
Kuva viime vuodelta, mutta RAKASTAN näitä suklaamunia jossa on sisällä sitä vaahtoa!!<3

Mutta palatakseni takaisin asiaan, tähän loppukiriin. Kuinka aion tehdä tämän? Olenkin jo sanonut, että kaloreita en enää tiputa. En ole kokenut suuremmin nälkää näilläkään kaloreilla, mutta koska kehoni on elänyt jo monta vuotta alhaisilla kaloreilla, ei ole mitään järkeä pudottaa ravinnosta enää yhtään pois. Plus jätän puoliksi huomaamattani juttuja ruokavaliostani pois lähes päivittäin! Ei näin :D
Eli kiristämiseen ainoiksi vaihtoehdoiksi jää aerobinen treeni ja herkuttelun rajoittaminen. Olen tietoisesti tämän alkudieetin tehnyt aerobista maltillisesti, yhden tai kaksi kertaa viikossa. Näin minulla olisi jotain mitä lisätä. Nyt on siis aika nostaa tuota aerobisen liikunnan määrää. Pyrin tekemään pidemmän alkulämmittelyn ja loppujäähdyttelyn kuntosalilla, koska näin saa aika huomaamatta lisättyä aerobista viikkoon. Lisäksi lisään yhden lyhyen HIIT-harjoituksen näin alkuun. Tarkoitan siis suunnilleen neljän tai viiden minuutin mittaista kuntopyörätreeniä. Näillä lähdetään alkuun liikkeelle :)
Herkkujen kanssa olen ollut todella salliva ja sitä aion olla edelleen. Karsin nyt kuitenkin vähän sieltä sokeripuolelta. Tähän ei ole mitään varsinaista suunnitelmaa, kunhan vain mietin kahdesti, että milloin niitä herkkuja haluan syödä ja kuinka paljon. Mitään lakkoja ei missään tapauksessa enää koskaan, kuten olen sanonutkin.
Otin myös viime kuun puolivälissä vihreä tee - kapselit käyttöön. Niissä on pienenpieni vaikutus rasvanpolttoon. Tässä kuitenkin pitää olla tarkkana, missään nimessä näitä ei saa syödä jatkuvasti, niillä voi olla huono vaikutus terveyteen.

Ainiin, kerrottakoon vielä että pääsin tosiaan huhtikuun tavoitteeseen hyvinkin lopulta! Todella outo tunne, kun voi asettaa tavotteita ja niihin oikeasti pääsee! Varmaan ensi kertaa elämässäni on näin, ainakin painon näkökulmasta. Enää onkin siis vajaa kolme kiloa jäljellä, joiden pitäisi nyt sitten näissä parissa kuukaudessa lähteä :)


Mitäs muuta? Edelleen fiilis on hyvä ja jostain kumman syystä suklaamunat eivät näkyneet vaa'alla! Tulivat siis selvästi tarpeeseen ;)
Niin ja pakko vielä hehkuttaa, miten innoissani olen näistä loppukuukausista ja ennen kaikkea siitä, mitä näiden jälkeen! Olen kyllä jo vähän pohdiskellut uutta treeniohjelmaa ja uutta ruokavaliota. Tulee kyllä avautumaan ihan uusi maailma! :D Mutta siitä sitten lisää lähempänä! Kuinka teillä menee? :)


Ps. Pahoittelut, pääsiäiskiireissä en ole ottanut yhtäkään kuvaa viikon aikana! Kuvituksena toimivat siis vanhat kuvat :(

2 kommenttia:

  1. Onnea ja intoa kovasti vielä loppukiriin! Suunnitelmasi vaikuttaa todella hyvältä, kun kyse ei ole mistään liian pienillä kaloreilla kituuttamisesta, vaan järkevästi suunnitellusta ohjelmasta :) Vaikuttaa muutenkin siltä, että olet toteuttanut tämän alkuvuoden ohjelman ihailtavan fiksusti ja sopivan rennolla asenteella ja kaiken lisäksi saanut hienoja tuloksia. Vau! :)

    Itse en viettänyt pääsiäistä oikeastaan ollenkaan, ja jostain syystä ei tullut syötyä edes sulkaamunia (muita herkkuja kyllä), vaikka niistä pidänkin. Nyt taas on hiukan kipeä olo, eikä senkään puolesta ole jaksanut kauheasti mitään, mutta muuten viikko on alkanut ihan mukavasti.

    Tsemppiä loppukiriin ja kiva, että tässä vaiheessa voi jo alkaa suunnitella sen jälkeisiä juttuja! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anne!<3 Sinä kyllä aina piristät kommenteillasi niin paljon, todella iso kiitos siitä!
      Voi ei, toivottavasti et ole tulossa kipeäksi! :( Sitä on kyllä paljon liikkeellä... Ja harmi, ettei suklaamunia tullut syötyä. Mutta mukava kuulla, että viikko on muuten alkanut hyvin! Suosittelen ensi vuonna testaamaan noita suklaamunia missä on täytettä, jos et vielä ole maistanut :P
      Kiitokset vielä tsempeistä ja toivottelen sitä samaa myös takaisin!<3

      Poista

Kiva jos jätät kommenttia, vastaan mahdollisimman pian! :)