tiistai 6. maaliskuuta 2018

Vähän liikaakin edistystä!

Moi "pitkästä" aikaa!

Viime viikolla en ehtinyt kirjoitella ollenkaan, joten kerrotaan nyt kuulumiset kerralla kunnolla! Jälleen kerran käytän hyväksi todettua treeni - , ruoka- ja motivaatiojaottelua :) Niin ja tietenkin painokuulumiset, koska siihen tuo otsikkokin viittaa! :D Tällä viikolla muuten starttaa viimeinen viikkoni HEHKU - valmennuksessa! Valitettavasti viime viikon olin niin kiireinen, että lopetusviikko siirtyi viikkoa eteenpäin, eli tälle viikolle. Kerron sitten tuon valmennuksen loppuyhteenvedon, kun se päättyy :)

Mennään suoraan asiaan ja aloitetaan treenikuulumisista!
Edelleen motivaationi treeneihin on tosi korkealla! Ihanaa, että se liikunnan ilo on palannut takaisin ja odotan aina innolla päivän treenejä :) Nyt olen noudattanut saliohjelmaani kaksi kuukautta, joten tämän viikon jälkeen on aika vaihtaa saliohjelma uuteen uskoon. Tämän viikon pidän lepoviikon salilta ja ensi viikolla käyn uuden ohjelman kimppuun uusin voimin! Eilen hahmottelinkin uuden ohjelman ja tein melko paljon muutosta edelliseen ohjelmaan nähden.

Tässä kahdeksan viikon aikana olen ollut superiloinen hyvin nousseista sarjapainoista! Esimerkiksi penkkipunnerruksessa sarjapainot nousivat kuukauden aikana melkein 10kg ja sumomaastavedossa 25kg! Ei siis lainkaan huono. Muun muassa nuo kaksi liikettä aionkin säilyttää myös uudessa ohjelmassa, teen vain sarjoihin pieniä muutoksia, jotta kehitys jatkuisi.
Aerobinen liikuntakin on näin keväällä paljon mukavampaa! Olen käynyt pari kertaa hiihtämässä ja juossut juoksumatolla. Odottelen että tiet sulaisivat ja voisin alkaa lenkkeillä enemmän ulkona!
Yhteenvetona siis: treenien osalta menee ihan loistavasti! :)




Ruokavaliokuulumiset seuraavaksi. Edelleen ruokavalion noudattaminen on ollut helppoa ja mukavaa. Tämä tietenkin osittain johtuu siitä, että en kiellä itseltäni mitään, mutta yritän kyllä pääasiassa pysyä ruodussa. Olen kyllä herkutellut, mutta huomaan, että minulle riittää pienempi määrä herkkuja kuin ennen :) Ruokavalion kanssa ei ole ollut tarvetta kiristää, sillä paino on edelleen tippunut ihan hyvin. En oikeastaan usko, että tulen enää kiristämään ollenkaan tästä ruokavaliosta pois, kenties vain lisään hieman aerobista jos jumitus tulee. Eli tälläkin saralla menee superhyvin, jeejee!


Näyttääpäs vähältä, mutta kerkesin napostella suurimman osan kurkuista, tomaateista ja paprikasta ennen kuvan ottoa :D


Sitten ennen niitä painokuulumisia vielä motivaatiosta pari sanaa. Edelleenkin olen vain tosi ihmeissäni, miten hyvin minulla on mennyt. Romahduksia ei ole ollut ja motivaatio on edelleen valtavan korkealla! Ei tunnu siltä, kuin olisin dieetillä, vaan elän vain elämääni. Tämä on tietenkin se ihanteellinen tilanne dieetillä, ettei edes tunnu siltä! Nyt kun mietin, ei minulla ole oikeastaan tänä vuonna ollut kuin pari päivää, jolloin en ole ollut motivoitunut. Noistakin päivistä on päästy tosi nopeasti yli. Kunpa osaisin sanoa, mistä tämä tarkalleen johtuu, jotta voisin antaa jotkut pätevät vinkit niille, joilla on omat laihdutustavoitteet mielessä.
Kaikista eniten motivoi se, että näkee tulosta! Huomaan ihan selkeästi kehonkoostumukseni muutoksen ja sen, miten pikkuhiljaa lihaserottuvuus paranee. Kun näkee, mihin oma keho pystyy, tulee paljon intoa jatkaa. Tuntuu hurjalta, että yhtäkkiä olenkin projektissani jo melkein loppusuoralla, kun olen tottunut aina jumittamaan samassa tilanteessa! Tulee olemaan todella outoa, kun en enää yritäkään pudottaa painoa.


Noniin, lopuksi sitten tämä painoasia. Tosiaan, kuten otsikossa sanotaankin, niin edistystä on tullut... ja vähän liikaakin! Pääsin tällä viikolla nyt luotettavalle vaa'alle ja sen perusteella olen melkein kilon tavoitettani edellä! Ohhoh... Olen tottunut siihen, että asetan tavoitteita, enkä pääse niihin. Olen myös tottunut siihen, että pääsen korkeintaan tiettyyn painolukemaan asti ja siitä alkaa nousu. Nyt tuota nousua ei olekaan tullut ja olen päässyt tosi paljon eteenpäin! Nyt näkyviä lukemia en ole kolmeen vuoteen nähnyt!
Edistystä on siis tullut liian nopeasti siksi, että tavoitteenani on pudottaa noin yksi kilo painoa kuukaudessa. Näin varmistan sen, että paino ei lähde lihaksesta ja näin normaalipainon sisässä tuohon kiloonkin pitää olla tosi tyytyväinen. No, minulla on nyt yhtäkkiä lähtenyt paino aika hurjaan laskuun ja parissa viikossa on tultu se kilo alaspäin. Huijaisin, jos sanoisin etten ole yhtään iloinen. Samalla kuitenkin mietin, että pitäisikö minun nyt kuitenkin hidastaa tätä pudotustahtia. Tosiaan, olen tehnyt tässä kahden kuukauden pätkällä jo kaksi pientä kiristystä ruokavalioon ja selkeästi ne ovat tehonneet. Ison muutoksen teki myös se, kun vähän vähensin viikolla herkuttelua. Ei siis todellakaan vaadi mitään ihmeitä, että se paino liikkuu. Odottelen toki edelleen sitä väistämättä jossakin vaiheessa tulevaa tasannevaihetta. Sitä ajatellen on ihan hyväkin, että on etuajassa.
Joka tapauksessa tarkkailen nyt tätä painon tippumista ja jos tämä tahti jatkuu, niin täytyy lisätä vähän ruokaa. Siinäpä lause, jota en koskaan uskonut kirjoittavani! :D
Kirjoitan vielä erikseen postauksen tavoitteistani ja palaan sitten tarkemmin siihen, milloin tämä projektini loppuu ja kuinka paljon siihen on vielä matkaa.

Ja kuten sanottu, tällä viikolla alkaa viimeinen viikkoa HEHKU - valmennuksesta. Odotan innolla, millaista tulosta on tullut!
Tällaista kuuluu minulle, entäs sinulle? :)


4 kommenttia:

  1. Vau, uskomattoman hienoa edistystä! Onnea paljon upeista tuloksista! <3

    Kuulostaa siltä, että olet löytänyt juuri oikean linjan sekä treenien että syömisten suhteen, ja tuo lause "Ei tunnu siltä, kuin olisin dieetillä, vaan elän vain elämääni." oli ihan loistava ja kuvaa juuri ihannetilannetta. Jos dieetti tuntuu kamalalta kiristykseltä, niin sitä on vaikea jaksaa kauaa, mutta jos löytää oikean tavan liikkua ja syödä, niin siinä on paljon helpompi ja mukavampi pysyä :)

    Mahtavia edistyksiä myös treenituloksissa! Tuo 10 kiloa penkkipunnerruksessa ja 25kg ovat todella suuria lukuja, eli syytäkin olla iloinen näistä tuloksista :D Itse en ole muuten koskaan kunnolla yrittänyt sumomaastavetoa, mutta se vaikuttaa kyllä tehokkaalta liikkeeltä ja ottaa varmaan hyvin myös jalkoihin. Sen sijaan olen tehnyt enemmän maastavetoa leveällä otteella. Siinä ei saa tosin niin suuria painoja kuin tavallisella kapeammalla otteella, mutta toimii mukavana variaationa liikkeelle :)

    Oli kiva kuulla kuulumisia ja varsinkin näin hienoja onnistumisia! Lisäksi sinulla on todella järkevä suhtautuminen projektiin, kun mietit "liikaa" painonpudotusta. Tällä asenteella löydät varmasti sopivan tahdin, eikä tule liikaa vauhtisokeutta hommaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kommentti, kiitos niin paljon Anne!<3
      Tosiaan, jopa hieman yllättäen on löytynyt se juuri minulle sopiva tapa liikkua ja syödä, mikä samalla tuo tulosta! :)

      Kiitos kivoista sanoistasi myös treenituloksiin liittyen! Olen ollut hyvin yllättynyt, miten miinuskaloreillakin tulosta tulee oikein tekemällä :) Ja suosittelen ehdottomasti kokeilemaan sumomavea! Kuten kaikki maastavetovariaatiot, se rasittaa koko kroppaa. Sumomavessa, kuten sanoitkin, tulee enemmän rasitusta jalkoihin ja pakaraan. Oma suosikkini maastavedoista! :) En olekaan itse kokeillut tuota maastavetoa leveämmällä otteella, täytynee kokeilla sitä joskus, kiitos vinkistä!:)

      Tämä menee nyt ihan kiittelyksi, mutta kiitos ihanasta ja piristävästä kommentista!<3 Aina saa kyllä hyvälle mielelle tällaiset sanat! Mitä sinulle kuuluu?:)

      Poista
    2. Kiitos itsellesi taas ihanasta vastauksesta! <3
      Itsellenikin kuuluu ihan hyvää. Viime aikoina on mennyt melko tasaisesti, ja varsinkin tämä lisääntyvä valon määrä on piristänyt ihan mukavasti. :)

      Poista
    3. Mukava kuulla että on mennyt ihan tasaisesti (minkä oletan olevan hyvä asia!) Kevät kyllä tosiaan piristää ihan huomattavasti :) Kiitos vain sinulle!<3

      Poista

Kiva jos jätät kommenttia, vastaan mahdollisimman pian! :)