maanantai 19. kesäkuuta 2017

Ruuansuojeluvaisto (+ilmoitusasiaa!)

Moikka!

Minusta ei näköjään ole aamulenkillä kävijäksi! Tarkoitus oli mennä aamulenkille taas kerran, mutta ei minusta näköjään siihen ole! Kuinkahan monta kertaa olen illalla päättänyt lähteä aamulenkille, mutta jotenkin se ei vaan aamuisin tunnu ihan niin hyvältä idealta... No, tämä aamu meni kuitenkin ihan tehokkaasti siivoillen ja ikkunoita pesten, joten ainakaan tänään ei tuon aamulenkin väliin jääminen haittaa.
Illalla tarkoitus olisi kuitenkin mennä vielä kuntosalille ja siitä en luista!

Nyt kun tämän päivän kuulumiset on käyty pikaisesti läpi, mennään itse aiheeseen. Ottakaa tämä ihan huumorin kannalta...
Varmaan moni teistä tietää Frendit - sarjasta tutun sanonnan "Joey doesn't share food!", eli Joey (yksi sarjan päähenkilöistä) ei jaa ruokaansa.
Niin... Minulle tuo on hyvinkin tuttua, minä en nimittäin myöskään osaa enkä halua jakaa ruokaani.

Kuvahaun tulos haulle joey doesnt share food
Kuva: https://twitter.com/friendsoftoday/status/367328531841183744

Jos minulla jotain ruokaa on, niin se myös on minun. Olen nimennyt tämän ruokaan kohdistuvan suojelun tarpeeni ruuansuojeluvaistoksi. Ruuansuojeluvaistoni on oikeasti melko surkuhupaisa. Suojelen ruokaani todella intohimoisesti ja vahdin sitä silmä kovana. Jos joku vilkaiseekin ruokaani, herää minulla jotkut alkukantaiset suojeluvaistot ja mieleni tekee vain kiikuttaa "saaliini" piiloon. :D Okei, tästä heräsi mielikuva jostakin ihmisgorillasta, ainakin minulle :D

Tottakai minulta käytöstavat löytyy ja seurassa ollessa toki tarjoan ruokaani kohteliaasti muillekin. Toivon vaan, ettei kukaan tartu tarjoukseen. Riippuu tietenkin mistä ruuasta ja tilanteesta puhutaan. Mitä herkullisempaa, sitä vaikeampaa on jakaa! :D

En tykkää syödä puoliksi mitään kenenkään kanssa, koska haluan kaiken itselleni. Ehkä hirveintä on, jos on yhteinen karkkipussi jonkun kanssa. En pysty ollenkaan keskittymään muuhun, kuin että kaivan äkkiä ne lempikarkkini parempiin suihin. Olen ihan joidenkin vaistojen varassa, koska en minä yleensä noin itsekäs ole.
Kuten sanottu, tarjoan kyllä ympärillä oleville ihmisille kohteliaasti maistiaisia ja salaa mielessäni toivon, että he eivät halua maistaa. Itse kyllä maistan muilta mielelläni :D

Poikaystäväni kanssa olemme nauraneet tälle ominaisuudelleni monet kerrat. Hän jo tietää, että jos tarjoan jotain herkkua hänelle, niin olen hyvin tyytyväinen jos hän kieltäytyy. Samalla kuitenkin jos hänellä itsellään on syötävää ja minulla ei, syön yleensä osuuteni hyvillä mielin :D

Kuvahaun tulos haulle girlfriend eats all my food
Kuva:pinterest.com

Nyt, kun asun kesän jälleen kotipaikkakunnallani perheeni luona, olen jälleen joutunut tottumaan siihen jakamiseen. Jos ostan itselleni esimerkiksi jonkun rahkan iltapalaksi, voi se hyvinkin olla kadonnut ennen kuin pääsen iltapalapöytään. Ehkä hirveintä on huomata, että on koko päivän haaveillut jostakin tietystä herkusta tai ruuasta ja se onkin poissa! Monesti yritänkin "piilottaa" ruokani jääkaapissa jonnekin perimmäiseen nurkkaan, jotta kukaan ei hoksaisi sitä. Onneksi tällaista käy hyvin harvoin, mutta silti aina pelkään pahinta ruokani puolesta :D

En oikeastaan tiedä, mistä tämä suojeluvaistoni on peräisin. Nuorempana jaoin aina sisarukseni kanssa herkkuni, enkä muista siitä aiheutuneen mitään sen suurempaa tuskaa. Tämä tapa on tullut minulle vasta myöhemmällä iällä. Ehkä tämä on sellainen tapa, joka menee vielä ohi, tai sitten ei. Uskoisin ainakin, että tätä voi kehittää. Täytyy vaan pikkuhiljaa jakaa enemmän ruokaansa. Siinä varmasti huomaa, että ei siinä mitään pahaa tapahdu, vaikka itselle vähän vähemmän jäisikin.

Alla vielä lyhyt video tästä "Joey doesn't share food"-jutusta näin maanantain piristykseksi.



En kai ole ainoa tämän ominaisuuteni kanssa? Sanokaa että en ole! :D


Ja lopuksi vielä ilmoitusasiaa!! Vihdoinkin tällä blogilla on oma Facebook - sivu! Jaan sivulle aina uusimmat postaukset ja tulevaisuudessa mahdollisesti myös kiinnostavia tekstejä, kuvia yms. Olisin hyvin hyvin kiitollinen, jos kävisitte tykkäämässä sivustani! Linkki sivulle löytyy tästäTein sivun tänään, eli se on vielä hieman vaiheessa :)

7 kommenttia:

  1. Apua, ruoansuojeluvaisto :-----D

    No nyt sitten löytyi termi omillekin ajatuksille, kiitos ja kiitos päivän nauruista, aivan mahtava sana! Juuri tuotahan se on ja itelläni myös aivan samanlaista kuin sinulla, kuvaat ihan älyttömän hyvin mitä se on :D

    Siitä tulikin mieleen, että avolla on tapana ottaa multa aina lautaselta ruokaa haarukallinen jos toinen, haukkasee mun leivästä ja muuta sellasta.. voit uskoa, miten nopeasti sitä juoksee sen lautaen ja puolison väliin vihaisena, huutaa "SE ON MINUUUUUN..!" ja kaupan tekijäisiksi sähisee kuin kissa toiselle reviirillään. Minun. Ruokaan. Ei. Saa. Koskea. "No vähänhän vain minä.." MINUN. RUOKAAN. EI. KOSKETA. YM-MÄR-RÄT-KÖ-? MI-NUN-! :'D

    Tää oli kyllä aivan loistava :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja joo se unohtui, mä myös piilotan mun ruoat kaapeissa :D jääkaappiruoat on yleensä vihanneslaatikossa ja herkut leipomistarvikkeiden takana.. :D Mulla tuo on lapsuudesta, aina oli "minun" ruoat jonkun toisen sisaruksen tai vanhemman syömiä niin sen jemmaamisen aloitti jo aika pienenä :D

      Poista
    2. Eikä, ihanaa löytää kohtalotoveri! XD
      Kuulostaa niin niin tutulta tuo kommenttisi! Mietin että viitsinkö tästä edes kirjoittaa, pitävät minua vielä ihan outona... Joten hyvä jos en ole ainoa! Ja tämäkin oli kyllä hieman lievennetty versio. Koska minunkaan ruokaani ei kosketa!! Haha kiitos itsellesi, rupesi kyllä naurattamaan tämä kommenttisikin! :D
      Ja hei, otan kyllä mieluusti vastaan vinkkejä tuohon ruuan jemmaamiseen, kuulostat olevan siinä aika hyvä!
      minun piiloni kun ovat aika monesti paljastuneet ;)

      Poista
  2. Aivan hullun hauska teksti :D Ymmärrän kyllä tuon ruuansuojeluvaiston täysin!!

    VastaaPoista
  3. Kiva että tykkäsit!:D Ja samaistuit! Kiitos kommentista<3

    VastaaPoista
  4. Hah, loistava termi ja muutenkin mahtava teksti! :D Voin myös todellakin samastua tähän eli en tykkää jakaa ruokia, enkä varsinkaan herkkuja (ja muutenkin syön mieluiten yksin).

    Supertykkäys myös Facebook-sivulle! Kiva että perustit sellaisen, niin voi jatkossa seurata myös sitä kautta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! :D Hauska huomata, että en ole yksin tämän asian kanssa!
      Kiitos Facebook - tykkäyksestä myös! Toivottavasti se helpottaa seuraamista :)

      Poista

Kiva jos jätät kommenttia, vastaan mahdollisimman pian! :)