keskiviikko 29. maaliskuuta 2017

Minun ruokapäiväkirjani

Moi!

Ensimmäistä kertaa teen postauksen, jossa kerron tarkemmin päivän ruokailuni.
HeiLauta elämää - blogin Laura pyysi minua tekemään ruokapäiväkirjapostauksen ja nyt kerrankin muistin kuvata koko päivän ruuat!

Ekaksi haluan kuitenkin kertoa, miksi en ole tehnyt ruokapäiväkirjoja aikaisemmin ja mitä huomioita tästä päivästä ehkä herää.
Tiedän syöväni edelleen aivan liian vähän monena päivänä. Maanantaina, eli päivältä jolloin tein tämän söin toisen lämpimän aterian, mikä ei läheskään aina toteudu. Minulla on vielä ihan hirveästi parannettavaa ruokailuissa. Toki minulla olisi valmiit ruokavaliot, jos olisin niitä valmis noudattamaan. Tässä vaiheessa kuitenkin voin hyvin henkisesti ja fyysisesti syömällä näin. Tietenkään joka päivä ei ole samanlainen, mutta tässä yksi esimerkkipäivä, josta saa varsin hyvän kuvan perusruokailustani.

Aamupala:

Kaurahiutaleet 35g
Raejuusto 70g
Mehukeitto
Mustikoita


Olen todella kyllästynyt puuroon ja syön sitä nykyään aika harvoin. Koska tämä päivä oli aikamoinen poikkeus aamupalan osalta, laitan tähän vielä vähän tyypillisemmän aamupalani:

2 isoa riisikakkua
kalkkunaleikkeet
Kananmuna
100g jogurttia
mustikoita
raejuustoa
marjoja



Treeni: kevyehkö jumppa 1h

Lounas:
Subwayn kananrinta - salaatti (ilman juustoa ja leipää)


Ennen treeniä: TRUE BCAA:blueberry/acai
Juon aika harvoin mitään tällaisia juomia. Jos olen tosi väsynyt, saatan juoda ennen treeniä Celcius - juoman, mutta ensimmäistä kertaa oli tämä merkki testissä.


Treeni: Jalkatreeni salilla 1h 40min (vähän venähti vahingossa :D)

Päivällinen:
Munakas
60g kalkkunaleikettä
kirsikkatomaatteja
Salaatti, jossa: kirsikkatomaatteja, viinirypäleitä, salaattia, kurkkua


Tein muuten illalla vielä viikon ruuat valmiiksi ja tällä viikolla syön taas uutta suosikkiani, eli kalakastiketta ja riisiä/porkkanaa ja kukkakaalta.



Iltapala:
Banaaniletut (resepti)
Mansikka - banaani Skyr


Tällainen oli maanantaipäiväni. Tosiaan, tiedän että minun pitäisi syödä enemmän ja useammin. En siis todellakaan yritä väittää, että näin pitäisi syödä, tai että tämä on esimerkillinen ruokavalio. Paljon on parannettavaa, mutta tämä oli kuitenkin minulle jopa tavallista parempi ruokapäivä. Älkää siis tuomitko :D

Tykkäättekö tällaista postauksista? Haluaisitteko näitä lisää tai pidemmältä aikaa?
Kivaa päivänjatkoa! :)

4 kommenttia:

  1. Maistuisi mullekin tämän esimerkkipäivän ruoat. Monipuolinen kattaus. Mielenkiintoista olisi nähdä millaisia aamu- ja iltapaloja syöt. Itse koen haasteena juuri ne ruoat, koska niihin helposti valitsee pelkät voileivät. Erilaisia ideoita olisi kiva saada.

    VastaaPoista
  2. Mukava kuulla, kyllä nuo ihan hyviä ruokia olivatkin :)
    Hyvä idea, pitääpäs toteuttaa joku kerta tuollainen aamu- ja iltapalapostaus! Kiitos kommentista ja ideasta :)

    VastaaPoista
  3. Nyt vasta huomasin tämän postauksen:) Tykkäsin kovasti, kiva kun teit:) Ja jatkossakin tälläisiä postauksia <3
    Samaa mieltä Helzun kanssa aamu ja iltapalasta:)
    Kiinnostaa kovasti mitä laitat tuohon kalakastikkeeseen?
    -Laura-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, kiitoksia!<3 Pitääpäs jatkossakin tehdä näitä sitten ja nuo aamu- ja iltapalaideat teen ehdottomasti😊 Kalakastike on niinkin simppeli, että pakastekalapalat (seiti) paistetaan pannulla, maustetaan oman maun mukaan ja siihen kaadetaan ruokakerma, sitruunapippuri (en muista tarkkaa nimeä :() ja siinä se onkin :D Itse olen keittänyt sen kanssa kukkakaalta ja porkkanaa, mutta riisinkin kanssa sopii tosi hyvin😊

      Poista

Kiva jos jätät kommenttia, vastaan mahdollisimman pian! :)