maanantai 2. tammikuuta 2017

Lupaukset 2017

Moikka!

Hyvää uutta vuotta teille jokaiselle! Tästä lähtee tämän blogin ensimmäinen kirjoitus vuonna 2017!

Niin kuin joka vuosi, myös tänä vuonna päätin luvata jotakin. Itsellensä kai sitä pääasiassa asioita lupaa, mutta lupauksesta riippuen siitä voivat muutkin hyötyä :D

En halunnut luvata mitään konkreettista painon tai treenien suhteen, koska halusin keskittyä vähän eri juttuihin tänä vuonna. Aika monta vuotta tässä on painon ja siihen liittyvien juttujen kanssa kamppailtu ja nyt haluan lähestyä painonhallintaa ja hyvinvointia toisesta suunnasta.

Tänä vuonna lupaan:
- Ajatella positiivisemmin. Täälläkin monesti on käynyt ilmi, että olen ikuinen pessimisti ja ajattelen asioista negatiivisesti melko automaattisesti. Yritän kääntää negatiivisen ajattelun positiiviseksi ja uskoa itseeni. Uskon että se jo vaikuttaa myös tuloksiin ja omaan fiilikseen positiivisesti!:)

- Yrittää vähentää kaloriajattelua.
Tämä lupaus tuli oikeastaan avopuolisoni toiveesta. Pitkään syömistäni läheltä seurailleena hänen mielestään tärkeää minulle olisi vähentää kaloreiden varsinkin kun puhutaan tavallisesta, perusterveellisestä ruuasta. Allekirjoitan kyllä tämän ihan täysin, mutta sen muuttaminen voi olla haastavaa. Joka tapauksessa otin haasteen vastaan, onhan tässä vuosi aikaa ja ylikin ;)

Eilenhän lähti käyntiin myös TouhuTammikuu - haasteemme! Itselläni menee vielä muutama päivä tässä vierailla, joten vähän hankalaa on päästä normaaliin ruokailuun kiinni. Herkkuihin en ole kajonnut, eikä niitä edes tee mieli näin joulun ylensyönnin jälkeen. Ulkona käytiin kuitenkin eilen syömässä. En halua ottaa turhaa stressiä, koska itseäni vartenhan olen tässä mukana.
Tänään herkkuhimot ja nälän taltutti hedelmäsalaatti ja oli muuten hyvää pitkästä aikaa!


Kuinkas teillä on vuosi alkanut?:)

Ps. Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, postaan puhelimella :)

13 kommenttia:

  1. Paino nyt 89,2 kiloa. 3. herkuton päivä. Liikuntaa nyt vasta yksi kerta, kävely ulkona. Tarkoitus liikkua 6 päivänä viikossa ja täydellinen herkuttomuus.Tänään liikuntana spinning pyöräily ja painojen nostelu.
    Kiva kun vuosi alkaa tämän haasteen merkeissä, vanhakin ryhdistäytyy :D Seuraava raportti noin viikon päästä, kiitos Vanessa että saan kirjoittaa tänne kuulumisia ja sinullekin tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa oikein hyvältä! Olet kyllä tosi hienosti aloittanut tämän vuoden! Itselläni tosiaan vähän hitaammin käynnistyy tämä haaste näistä lomamenoista johtuen. Herkkuihin ei kuitenkaan kosketa!;) Tsemppiä sinne myös, yhdessä pystytään tähän kyllä aivan varmasti! Kiitos itsellesi kun lähdit mukaan haasteeseen ja kerrot kuulumisiasi :)

      Poista
  2. Moikka! Kaveri ehdotti viestitse KyykkyKesäkuuta ja LankkuLokakuuta. Meillähän on melkein koko vuosi jo kasassa :D
    http://katjakastinen.blogspot.fi/2015/04/30-paivan-treenihaasteet.html
    http://howtomakeadreamcometrue2014.blogspot.fi/2014/05/hiljaiseloa.html (tuossa se suomenkielinen vatsalihashaaste)
    Mitäs olet/olette mieltä tuon tyyppisistä haasteista, olisi hienoa tehdä tuollainen taulukko omin pikku kätösin. Laittaisin ehkä joka toiselle päivällä vain toistoja ja joka toinen päivä olisi lepoa :) -Laura-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käykää kurkkimassa blogissa, mitä mieltä olette:)

      Poista
    2. Tosi hyviä ideota jälleen! Tuollaisia haasteita voisi kyllä hyvin olla :) Itse joudun ehkä jättämään vatsalihashaasteet välistä selän ongelmien takia, mutta ei se mitään ja voinhan tehdä niitä soveltaen itselleni sopiviksi :) Pari kuukautta on vielä ilman teemaa, mutta ei se haittaa onhan tässä aikaa kehitellä ja ehkä hyväkin että jää vielä tyhjiä kuukausia niin niihin voi sitten keksiä jos huomaa jonkun kehitettävän osa-alueen!:) Ja koitetaan johonkin väliin laittaa ne aikaisemmin ehdottamasi mielen hyvinvointiin liittyvät haasteet!:)

      Poista
    3. Oisko Huhtikuu sopiva väli mielen hyvinvoinnille:)? Voidaanhan me suunnitella sellanenkin vatsalihashaaste että säkin pystyt tekemään :) Vois keksiä jotain hauskoja vatsajuttuja mitä pystyis soveltamaan, en kyl tiedä mitä sellaset olis. Tai välillä vois olla, tee niin paljon kuin pystyt....

      Poista
    4. Tulisko sulla mieleen mitä vois laittaa tuohon helmikuulle vielä? :) Joku postausideakin vois olla kiva:) tai joku käsiin liittyvä juttu :)

      Poista
    5. Huhtikuu voisi tosiaan olla hyvä väli tuolle mielen hyvinvoinnille :) Ja juu, tekeehän se minullekin hyvää keskittyä vatsalihaksiin kuukauden ajan, mutta aika paljon pitää silloin soveltaa. Mutta voin sitten keksiä mitä teen kun sen aika koittaa :)
      Helmikuullehan voisi olla tuo käsien lihakset teemana. Voisi kehittää esimerkiksi jonkun kotona tai salilla tehtävän lyhyen liikesarjan joka sitten tehtäisiin esim joka toinen päivä samaan tyyliin kuin nämä mistä aikaisemmin vinkkasit. Tai sitten voisi olla joku kuntosalilla käyntiin liittyvä juttu, esim. tietty määrä kuntosalilla käyntejä tai kotona tehtävää lihaskuntoa jos ei salille ole mahdollista mennä. Mitäs tuumit?

      Poista
    6. Tuumin, että hyvältä kuulostaa. Tein blogiin tuollaisen taulukko ehdotuksen mutta sitäkin voi soveltaa ja muuttaa vielä:) Ihanaa kun olet yhtä innostunut mun kanssa, kivempi porukalla miettiä ja sitten tehdä näitä juttuja, Tulee tehtyä kun on sovittu :)

      Poista
    7. Niinpä, on tosi kivaa kun on joku yhtä motivoitunut jonka kanssa näitä miettiä!:) Ja hyvältä näytti ehdotus, niin kuin kommentoinkin jo!

      Poista
    8. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    9. :) Blondi ei tajunnut että kommentoit jo sitäkin asia😂😂😂 hei, haluisitko sä tehdä sellaisen logon/kuvan kun teit TouhuTammikuullekin? Voisin yrittää liittää sen sitten tuohon taulukon yläosaan (toivottavastinosaan) :)

      Poista
    10. Juu ei se mitään😄 Voisin yrittää vääntää jonkunlaisen logon tuohon toki :)

      Poista

Kiva jos jätät kommenttia, vastaan mahdollisimman pian! :)